Pokemon Logo

Pokemon Logo

Pokemon to linia produktów medialnych obejmująca seriale animowane, filmy, książki, gry planszowe i komputerowe. Jest to związane z fikcyjnym wszechświatem, w którym żyją inteligentne stworzenia – Pokemon. Są łapani przez trenerów, którzy biorą udział w bitwach. Po pierwsze, pod marką Pokemon, wydano dwie gry wideo Studio Game Freak, a potem wszystko inne się pojawiło.

Znaczenie i historia

Pokemon Logo Historia

Franszyza medialna ma rozpoznawalne żółto-niebieskie logo. Większość fanów zna jego angielską wersję, chociaż została przetłumaczona na wiele innych języków. Wszystkie opcje są do siebie podobne. Tylko japońskie logo zostało wykluczone z ogólnej serii: różni się zarówno formą, jak i kolorem. Znak towarowy i prawa do znaków towarowych należą do Nintendo.

Projekt został uruchomiony w 1995 roku, ale Pokemonowi udało się zdobyć sławę w stosunkowo krótkim czasie. Wszystko dzięki oryginalnej prezentacji fikcyjnego świata skierowanego przede wszystkim do dzieci. Biorąc pod uwagę wiek grupy docelowej, istniały pewne elementy identyfikacji wizualnej. Rzeczywiście, młodsze pokolenie zwraca uwagę na jasne kolory i niezwykłe obrazy, co oznacza, że ​​logo powinno wyraźnie się wyróżniać.

Symbol

Głównym godłem franczyzy medialnej jest napis „Pokemon”. Został przyjęty w 1998 roku i stał się głównym znakiem rozpoznawczym produktów. Kodował nazwę marki Pocket Monster, która wskazuje, że trenerzy noszą swoje Pokémony w specjalnych pokeballach.

Ale nie mniej ważne są postacie drugorzędne przedstawiające wiele postaci. Obejmuje to stare i nowe fikcyjne stworzenia (łącznie około 802 gatunków), w tym najbardziej znany z nich – Pikachu. Ponadto często można spotkać głównych bohaterów: bohaterów i złoczyńców z anime, filmów i gier.

Czcionka i kolor

Czcionka logo jest niestandardowa – została opracowana na zamówienie. Potem pojawiły się jego fanowskie wersje Pokemon Hollow i Pokemon Solid, stworzone przez analogię do oryginału. Nazwa marki jest napisana żółtymi symbolami z niebieskim konturem. W tym przypadku słowo wygina się jak tęcza.

Styl dziecięcy podkreślają różne rozmiary liter. Wszystkie spółgłosek są pisane wielkimi literami, a samogłoski małymi literami. Ponadto na pierwszy plan wysuwają się „o” i „e”, częściowo nakładające się na siebie „P”, „K”, „M” i „N”. I wiszą nad linią, co daje efekt przeskakującego tekstu. Czcionka gry charakteryzuje się nierówną długością i szerokością linii. Luki wewnątrz litery są małe. W „P” i „e” mają kształt półkoli, natomiast w „o” są całkowicie nieobecne – zastępują je niebieskie pasy w kształcie sierpa.

Oprócz podstawowych kolorów zastosowano ich odcienie. Dzięki temu napis wydaje się trójwymiarowy. Co więcej, projektanci celowo otoczyli litery szerokimi ramkami i w niektórych miejscach dokonali przejścia gradientowego, aby poprawić efekt 3D.