Metallica Logo

Metallica Logo

Metallica to amerykański zespół metalowy. Powstał w Los Angeles w 1981 roku, ale większość czasu spędził w San Francisco. Jej założycielami są gitarzysta-wokalista James Hetfield i perkusista Lars Ulrich, który ogłosił w gazecie, że szuka muzyków takich jak Diamond Head i Iron Maiden do założenia własnego zespołu. Tak rozpoczęła się kariera jednego z najbardziej utytułowanych zespołów naszych czasów w gatunku heavy metal.

Znaczenie i historia

Metallica Logo Historia

Chociaż legendarna grupa miała cztery emblematy, zawsze odzwierciedlały oryginał. W 2008 roku logo zostało nieznacznie poprawione i ponownie stało się główną nazwą marki. Monochromia była czasami rozcieńczana czerwienią, co dokładnie oddawało pasję do muzyki u szczytu emocjonalnego stresu. Uzupełnieniem były również wyładowania zakrzywione w kolorze błękitu elektrycznego (błyskawice), odzwierciedlające charakter legend heavy metalu.

1983 – 1996

Znany wariant z rozszerzonymi na końcach literami w słowie „Metallica” stworzył jeden z członków zespołu – James Hetfield. Inscription zadebiutowało na okładce Kill ‚Em All i towarzyszyło zespołowi od ponad dekady, pozostając doskonałym narzędziem do osobistej wizualizacji. Składał się z wydłużonych, skręconych nóg „M” i „A”, które dokładnie oddawały styl muzyki wysokiej klasy.

Logo miało również wersję 3D, która pojawiła się na okładkach Ride The Lightning, Master of Puppets i Metallica. Teraz jest używany razem z logo 2008 i działa jako dodatkowa symbolika.

1996 – 2003

W 1996 roku wprowadzono poprawioną wersję, zaproponowaną dla nowoczesności i minimalizmu. Błyskawice i zakrzywione linie zniknęły, więc słowo nabrało ostrości i lekkości. Teraz wygląda na sprawną, powściągliwą, skompresowaną. To była wersja wykorzystana w 1996 roku w Load na singlu CD (I Disappear). Stylizowane zakończenia „M” i „A” nadają napisowi wyjątkowości: ich nogi są lekko fazowane i ścięte po przekątnej.

2003 – 2008

Ten emblemat był używany podczas św. Gniew, ale nie pojawił się na okładce albumu. Jednocześnie uważany jest za najbogatszy ze wszystkich dotychczasowych. Czarne litery są pogrubione, bezszeryfowe, otoczone jasnym, surowym konturem i nierównym cieniem przypominającym płomień. Pierwsza i ostatnia litera słowa jest tradycyjnie wydłużona, co tworzy formę ostrego kadrowania z naciskiem na odwagę, śmiałość, siłę.

2008 – obecnie

Obecne logo to wersja studia projektowego Turner Duckworth. Po raz pierwszy pojawiła się na okładce Death Magnetic w 2008 roku. Zewnętrznie nawiązuje do kultowego emblematu z lat 1983-1996, który został opracowany przez Jamesa Hetfielda, ale różni się od niego bardziej nowoczesnym wyglądem. Ma również wariant Glitch użyty na albumie Hardwired … To Self-Destruct z 2016 roku.

Obecne logo Metalliki to czarne litery zapisane pogrubionymi dużymi literami. Po obu stronach znajdują się elementy wydłużone pod kątem – nogi „M” i „A”, zamienione w ostre pionowe linie. Uosabiając charakter kultowej grupy, symbolika ta trafnie oddaje ideę kompozycji muzycznych i sprawia, że ​​godło jest rozpoznawalne na całym świecie.

Godło

Ostry, zakrzywiony i wijący się znak Metalliki stał się dziś lśniącym synonimem muzyki rockowej. Należy do kategorii odnoszących największe sukcesy wizualizacji zespołów muzycznych metalowych. Chociaż uważa się, że jego twórcą jest autor tekstów, gitarzysta i wokalista James Hetfield, w rzeczywistości muzyk zaproponował tylko koncepcję, którą wcielili profesjonalni projektanci.

Logo grupy zawsze wyglądało tak samo: nazwa ma formę jednego słowa, będącego symbiozą części tekstowej i graficznej. Jest minimalistyczny z geometrycznymi kształtami, prostymi, precyzyjnymi liniami i ostrymi zamkami.

Czcionka i kolory

Sposób zapisu słowa w nazwie grupy jest traktowany priorytetowo, ponieważ w logo nie ma elementów graficznych. Wcześniejsze wersje korzystały z czcionki ExtraBold, późniejsze – JNL. Litery są w większości gładkie, bezszeryfowe.

Paleta logo jest taka sama – klasyczne połączenie czerni i bieli. To połączenie podkreśla kontrast emocji i szczytowy stan przeżyć odzwierciedlony w muzycznych kompozycjach.