Beiersdorf Logo

Beiersdorf Logo

Beiersdorf to niemiecka firma wielomarkowa, która jest właścicielem kilku znanych marek. Jest właścicielem tak znanych postaci na rynku kosmetycznym jak Nivea, Eucerin, La Prairie. Ona sama zajmuje się również produkcją produktów kosmetycznych do utrzymania higieny osobistej. Firma powstała w 1882 roku. Jego lokalizacja to miasto Hamburg (Niemcy).

Znaczenie i historia

Beiersdorf Logo Historia

Firma posiada w swoim arsenale kilka oryginalnych logo, których używała do reprezentowania swojej tożsamości wizualnej. Najwcześniejsza z debiutanckich (po zmianie rodzaju działalności przedsiębiorstwa) datowana jest na 1935 rok. Potem były jeszcze trzy opcje. Łączy je jedno – tekst bez grafiki.

1935 – 1968

Godło tego okresu składało się z nazwy firmy zapisanej odręcznie, pół kursywą. Słowo „Beiersdorf” zostało umieszczone na długiej czarnej linii, która rozciągała się poza nią. Na ciemnym tle umieszczono dwa białe napisy: „P. BEIERSDORF I COA: G. HAMBURG 30 „i” EIDELSTEDTE RWEG 48 „.

1968 – 1992

Po przeprojektowaniu zreorganizowano część tekstową: programiści umieścili ją pośrodku, otoczoną dwoma łukowatymi liniami u góry iu dołu. Rezultatem jest owal ze spiczastymi końcami. Jego krawędzie znajdują się przy dużej „B” i małej „f”, które otrzymały podłużne elementy.

1992 – 2014

W 1992 roku zarząd zatwierdził nowy emblemat. Składał się z pełnej nazwy firmy „Beiersdorf”, skrótu „BDF” i czterech dużych kropek. Projektanci zmienili kolor liter z czarnego na niebieski.

2014 – obecnie

Nowoczesna wersja prawie całkowicie powtarza poprzednią, z wyjątkiem skróconej nazwy i pogrubionych kropek: ich projektanci usunęli. Zmienili także czcionkę, wybierając prawie identyczny krój z zaokrągleniami.

Godło

Logo nie zawiera elementów graficznych, poza łukowatymi paskami, długą czarną linią i czterema dużymi kropkami. Ale nie odegrali ważnej roli, więc istnieli przez ograniczony czas.

Czcionka i kolory

Podstawowy nacisk w emblemacie położony jest na napis, dlatego w każdej jego wersji zastosowano nową czcionkę. Jednym z najnowszych jest Helvetica Neue Heavy, groteskowy krój pisma bezszeryfowego. Jest to wspólne dzieło Eduarda Hoffmanna i Maxa Miedingera i zostało opublikowane w Linotype. Paleta kolorystyczna logo jest minimalistyczna: pierwsze dwie wersje to czerń i biel, druga – niebiesko-biała.